Efter mycket om och men...

Ja som efter mycket om och men så är vi hemma igen. Puh!!! Vilken dag det var igår. Jag och mamma gick upp tidigt och väckte alla karlar i huset. Jocke och Frippe fick åka och hämta släpet och sen köra hem Johan. Alla leksakerna skulle packas in i släpet. Sjuuuukt mycket saker som Filip fått av kusin Anton och morbror Fredrik. Han kan öppna leksaksaffär!! Efter att allt var klart så packade vi in oss själva och åkte hem till Fredda och hämtade en byrå som Filip ska ha. Tillslut kunde vi äntligen åka iväg. Filip skrek hela vägen till södertälje. Där somnade han av ren utmattning och sov (tack o lov) hela vägen till Kolmården. Dröjde inte länge tills han var missnöjd igen och vi stannade och käkade mat. Det var det äckligaste jag någonsin ätit. Men vi var för trötta och irriterade för att orka bry oss om att klaga.
När vi sen var påväg igen så kom vi inte långt förrän vi åkte förbi en olycksplats. Två bilar som krockat, den ena låg långt ut på ett gärde. Där måste vi ha kört i glas eller något för självklart fick vi punka på släpet. Vi måste haft ett vakande öga över oss för vi fick punka 250 meter ifrån en mack. Så Jocke och Frippe fick traska dit och köpa en domkraft. Jag och mamma tog hand om Filip som passade på att bajsa. haha
Sen kunde vi åka hela vägen hem, även om Filip skrek om vartannat. Vi kom hem mååånga timmar senare än vi tänkt men hem kom vi!
Och jag kommer nog inte åka bil med Filip upp igen. Tåg är att föredra!

Idag då. Idag har vi packat i ordning, ställt massa leksaker på vinden, en del blir kvar i rummet. Jag hittade massor av mina gamla böcker sen jag var liten (minns någon Galavanterna?). I morrn tänkte jag möblera klart och göra fint. Kommer bli jätte mysigt där inne.

Tack snälla Fredda och Anton för alla fina saker!!! Filip kommer få veta vem som gett honom allt, jag lovar!! =)

En bild från dopet. Här syns präst Ove, jag och Filip, Jocke och gudföräldrarna Sabina, Anton och Frippe.


Nu börjar Desperate Houswives, dubbel avsnitt. Måste se!!!

kram

Kommentarer
Postat av: antevante

Varsågod. ;)

2009-04-15 @ 15:51:42
URL: http://iante.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0