Milla, min Milla

Var ute med min svägerska och våra hundar. De lekte och hade kul, Milla var lika vild som vanligt. På vägen hem är hon ovanligt lugn. Går fot!
Ser att hon är röd i ögat och kollar närmare. Ser inte bra ut. I vänster öga är det inte brunt iris, det är RÖTT. Blod rött. Och man riktigt ser hur det svullnar. Ringer Jocke som får komma hem med en gång.
Åker till veterinären illa kvickt. Vi fick tack o lov komma in med en gång.
Akutfall sa veterinären.

Det visade sig att Milla fått en pinne i ögat. Veterinären ser ett sår som pinnen gjort, innanför ögonlocket. På hornhinnan sitter två små taggar/flisor som inte vill lossna. Det är en kraftig blödning i ögat och regnbågshinnan är inflammerad.
Min älskade Milla fick bedövning på ögat med en gång. Detta tillståndet ska tydligen vara fruktansvärt smärtsamt.

Så nu är Milla inne på operation. Vi får hämta henne ikväll. Då först får vi veta om synen klarar sig.

Håll tummarna för Milla!




Kommentarer
Postat av: ida

Hur gick det för Milla?!?! Åh stackarn..



Din tröja är framme. Hade tänkt fixa den imorrn, men min symaskin började krångla ikväll!! Så jag ska försöka laga den, men i värsta fall kommer mamma och pappa upp i helgen och då får mamma ta med sej hennes symaskin, så det löser sej! Kanske bara tar några dagar extra :)



Kraaam!

2009-02-25 @ 21:31:30
URL: http://idaj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0