Semla, tvätt och aggressioner

I morse fick jag sovmorgon! helt underbart! Vi gick upp vid 9 tiden, jag och lilleman. Gjorde frukost och väckte pappa runt 10 snåret. Efter frukosten tog vi med oss vovven och gick på promenad i skogen. Träffade den tjockaste labbe jag någonsin sett. Stackars hund!

Vad har vi mer gjort idag? Vi har städat lite hemma, tvättat en massa kläder och handdukar. Vi har även varit och hälsat på i Kungsbacka hos Jockes bror och hans familj. Åt lunch där. Köpte självklart med oss semlor till efterrätt.
Så sjukt gott!!!


Är så sugen på en semla till men jag får försöka hålla mig
Orkar inte åka till coop just nu. Men vem vet vad jag orkar om en timme eller två.


Har tänkt på två saker som irriterar mig.
  1. Sveriges sämsta bilförare Det måste vara ett skämt!!! Finns det såna idioter som verkligen lyckats ta körkort?! Nog för att det finns idioter men hur fan kan man vara så allmänt dålig på att köra bil?! Och sitta med hunden i knät?!?!?! Klipp kortet för alla som är med. Så slipper man oroa sig för att möta någon av dem i trafiken
  2. Melodifestivalen KATASTROF!!! Hemsk programledare, byt ut! och för guds skull, GE MIG BJÖRN GUSTAVSSON! inte ett enda vettigt bidrag och vad är det för pajas som bestämt de nya reglerna? Internationell jury som väljer Ugglas som favorit.... Hmpf..... Åker hon till Globen sliter jag mitt hår! Och varför står idioterna och MIMAR? Okej jag kan förstå om dom har playback men SINGBACK också? Kan man inte sjunga live borde man inte få vara med.

Så. Nu har jag fått det ur mig. Tänkte laga mat nu. Blir rester från igår. Det blev varken svärmors mat eller Idas gryta, vi gjorde köttbullar med vitlök istället. Riktigt gott! Vi skulle haft pasta och pesto till men peston var slut så det blev bara pasta. Men det var gott ändå. Idag blir det med potatismos och sås.

Dags att sätta på en ny tvätt också! Ha det gôtt!

//A

Kommentarer
Postat av: antevante

Ni är verkligen galna i semlor ! ;)

2009-02-08 @ 20:57:06
URL: http://iante.blogg.se/
Postat av: antevante

Ni är verkligen galna i semlor ! ;)

2009-02-08 @ 20:57:34
URL: http://iante.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0