Åh min Milla!

När ska eländet för våran hund ta slut? Först ögat, sen halsen ett flertal gånger. Efter att ha opererat bort halsmandlarna så blev hon bra. Men hon fick inte må bra länge. I förrgår fick hon våtexem. Det spred sig som en löpeld över hela ansiktet och vi fick åka in. Man rakade bort nästan all päls i ansiktet, satte in antibiotika och smärtstillande. Hon hade så ont, så fruktansvärt ont!

Liiiite bättre igår. På vänster sida var det bättre idag. Men höger sida var som ett stort varigt sår. Och vår glada lilla Milla bara låg och gnydde. Ville inte äta, inte dricka, inte vara ute. Bara gny. Och klia... 
Så jag åkte in med henne till västra djursjukhuset. För att göra rent måste hon sövas. Men det såg så pass illa ut att hon blev inlagd. Min älskade Milla! Hon ska få starkare mediciner, bredare antibiotika och klåddämpande och bättre smärtstillande. Hörde något om cortison också. 
Får se vad dom säger i morgon, ev blir hon kvar två dagar. Hoppas hon mår bättre då!!

Lägger in två bilder på hur det såg ut när hon var inne i förrgår. Om ni tycker det ser hemskt ut  så kan jag meddela att det ser fint ut om man jämför med hur det såg ut nu idag...






Kommentarer
Postat av: Mickan

Men liiillee vovvsingen dåå :(

2009-07-04 @ 15:41:34
URL: http://schnajjgol.blogg.se/
Postat av: antevante

Lilla Millis. :(

Nästa gång ni kommer till Uptown måste Leo få träffa sin bästis. ;)

2009-07-04 @ 19:21:57
URL: http://antevante.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0