Den värsta natten i mitt liv!

Usch och fy... Jag har nog aldrig varit så rädd som jag var i natt... 

Filip vaknade vid 03.30 i natt och gallskrek. Ringde 1177 och frågade om råd. Hon trodde det var öronen och rådde oss att åka in till östra om det blev värre. Det blev det. Filip blev alldeles kall, trots att svetten rann. Tempade, han låg på 34,4°c
Så vi bestämde oss för att åka in. När jag packade ner sakerna vi skulle ha med oss så ropar Jocke att Filip andas konstigt. Filip blev blek och slapp. Okontaktbar.  Jag kastade mig över telefonen och ringde 112. Dom skickade en ambulans. Det kändes som en evighet innan ambulansen kom. 
Under den tiden ville Filip inte hålla sig vaken. Vi blev skitskraja och på inrådan från SOS så höll vi honom vaken. Hela tiden andades han oregelbundet. När ambulansen kom så tittar Filip upp och säger "ampa" (lampa). Syresättningen låg på 99% men han fick lite syrgas ändå. Han fick tillbaks färgen och tempen steg till 37°c. Vi åkte in ändå och där gjorde dom EKG vilket såg helt normalt ut. Allt såg bra ut och Filip kröp omkring och var jätte glad.
Vi kom hem vid 7.30 i morse. Vi sov alla tre enda tills klockan var ca 13. Idag har Filip varit sig själv, lite trött kanske. Han sover nu sen 30 minuter tillbaka. 

Den förklaringen vi fick var denna
När man sover som djupast så sjunker temperaturen, pulsen och andningen. Vaknar man i detta läget så är det jätte obehagligt och man blir lätt rädd. När vi sen tyckte att han började ha svårt att hålla sig vaken så ville han väl förmodligen bara somna om.  Detta skulle förklara hans låga temp och just det att han andades så ytligt och oregelbundet.
Läkaren trodde inte detta skulle hända igen. Jag hoppas han har rätt. Detta var det värsta jag någonsin varit med om. 
Jag undrar hur många gånger jag sa till killen från SOS att om mitt barn dör, då dör jag!


Mitt älskade barn! ♥

Kommentarer
Postat av: Mickan

USCH vad jobbigt!! :O Men vilken jäkla tur att det bara var det som orsakade! Och för övrigt, Är han SÅ gammal så han pratar! Jag trodde han var bebis fortfarande. Hur gammal är han?

Kram på dig! / mickan

2009-07-10 @ 19:14:56
URL: http://schnajjgol.blogg.se/
Postat av: antevante

Fy fan...min lilla gudson. :(

Om ni dör dör nog jag också...

2009-07-10 @ 22:43:31
URL: http://antevante.wordpress.com
Postat av: Mickan

Åh fasiken. på min födelsedag! han och jag äger med andra ord! ;D

Man får tacka. detsamma hörru du!

2009-07-10 @ 23:17:03
URL: http://schnajjgol.blogg.se/
Postat av: Dittorelle

Gumman då..!!! Det skär i hjärtat när jag läser..

Ge skruttisen en puss från mig & be Jocke ge dig en Jätte Bamse Kram från mig..

Tänker på dig söstra mi..

Massa pussar & kramar // syster yster <3

2009-07-11 @ 13:24:57
URL: http://desiderium84.blogg.se/
Postat av: Bror

Ett tips syster



Kolla Filips normaltemp.



Jag kan gissa att du kör med örontermometer ?? och den visar mycket lägre temp än om man tar temp i munnen eller.... så man inte jämför på fel sätt ;)



Krama lillen från Mig ;)

2009-07-11 @ 15:05:58
Postat av: Bror igen

Hej igen...



Nu till ngt helt annat



Kolla denna länken : http://www.youtube.com/watch?v=rWRVrmM5j50



Ha ha ha........

2009-07-11 @ 15:25:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0