Sköna dag!

Trots min hemska huvudvärk som inte ger med sig och trots det dåliga vädret så har detta varit en otroligt mysig dag. Jocke är ledig och vi har haft det så mysigt. Dagen började med att vi alla sov enda till 9.40. Fick en chock  när jag kollade på klockan. Filip sov som en liten gris! Helt underbart.
Efter vi vaknad och klätt på oss, rastat Milla och tvättat lite så drog vi iväg till Allum (ett köpcentrum i Partille) och kollade lite. Åt brunch. Jag köpte två behåar. Plus att vi lämnade tillbaka ett par skor som jocke köpte till Filip. Känns så meningslöst att han ska ha skor när han ändå inte kan gå. Och dessutom vägrade han röra sig när han hade dem på sig. Näe, det är bättre att köpa ett par när han behöver.
Sen åkte vi till 421 här hemma och gick en vända på Mediamarkt.  Sen tog vi en fika och passade på att ge Filip mat. 
När vi kom hem så kom Jockes bror förbi och lämnade deras hund Tess. Tanken var att Tess och Milla skulle leka, bästisar som dom är. Men det blev inte så mycket lek. Dom ligger och sover.
Sover, det gör Filip och Jocke också. Jag sitter här och har det lugnt och skönt. Funderar på att väcka dom snart, vi måste äta. När vi har ätit ska vi bort till Jockes bror och se på film. 

När jag nu ändå har tid att skriva ska jag passa på att skriva om gårdagen. Pia kom hit på spontanbesök (äntligen!) och käkade lunch. Vi har inte träffats på flera månader så det var verkligen roligt! Vi bestämde att jag, Jocke och Filip skulle åka till Pia och hennes Jocke frammåt kvällen och käka lite. Och titta på deras nya hus. 
När vi går till bilen så det första vi märker är att inget händer när vi ska låsa upp. Bilen var upplåst, bagage luckan låst. Konstigt. Det andra vi märker är att bilen är stendöd! Inget fungerar. Jocke lossade batteriet för att se om det hjälpte. Icke.
Så Pias Jocke fick komma med startkablar och hjälpa oss. Bilen gick igång, tack o lov! Men då fungerade ingen el i bilen. Utom fönstret i bak på vänster sida. Fords verkstad var stängd så vi tänkte att vi får fixa det som idag. Men vips så gick allt igång. Så sjukt konstigt! Vi fattar inte vad som kan ha dragit slut på batteriet. Men nåt var det ju. Vi lär ju aldrig få veta. 

Nu vaknade mina killar! 
vi hörs

Kommentarer
Postat av: antevante

Tess, sover?!?!

2009-07-09 @ 19:47:13
URL: http://antevante.wordpress.com
Postat av: Bror

Ha ha ha.... FORD... jag säger bara .. FORD S



Men men. Vem vet ?? kanske kanske Jocke tänker PREMIUM någon dag ??

2009-07-09 @ 20:29:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0