Flitig bullmamma

Idag har jag varit såå duktig!! Dagen började 6.30 då jag och Filip gick upp och gjorde i ordning frukost. Väkte Jocke strax innan klockan var halv åtta. Efter frukosten gick vi ut på promenad allihopa. Var ute två timmar, jätte skönt!!
När vi kom hem satte jag igång och bakade bullar! Åh så goda dom blev.




Efter bullbaket så vilade vi allihopa. Var jätte mysigt. Efter sovstunden så var det dags att laga mat. Jag som varit på topp hela dagen gjorde currygryta. Gjorde en mix av mammas gryta och Idas köttfärs gryta. Blev super bra. Skickar med recept om någon vill testa.

1 fläskfilé
1 pkt köttfärs
1 paket bacon
1 liten burk krossade tomater
1 burk creme fraishe
1 gul lök
tomatpuré
minst 2 msk curry

Stek fläksfilén i tunna skivor. Stek köttfärsen, men gärna så att det blir "bitar". Tillsätt curryn i köttfärsen och låt den fräsa med ett tag. Stek med löken och låt den bli mjuk. Blanda samman allt och tillsätt krossade tomater, tomat puré och cremefraishe. Innan servering så knaperstek bacon och blanda ner. Smaka av med salt och peppar.
Servera med skivad banan, jordnötter, ev russin och nykokt ris.
 
För en timme sen åkte Jocke och hans kompis Frippe iväg till nån kompis för att spela poker. Så jag är ensam med vovve och barn. Funderar på att se Robinson. Just nu ser jag på ett förlossningkliniken på tv4 fakta.
Tänk att det är fem (5) månader sen jag födde min lille knubbis.









Ha en mysig lördag!

Kommentarer
Postat av: antevante och farmor

Jädrans vilken michelin-gubbe!

Bullarna såg supergoda ut! :)

2009-03-21 @ 19:50:37
URL: http://iante.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0