Jag vill göra muffins

Hittade ett recept som jag blev så sugen på att testa. Blir nog när jag kommer hem till mamma, Jocke kommer ändå inte gilla dom.

Muffins med lax, rucola & prästost
  • 20 mini muffins
200 g skivad kallrökt lax

Muffins:
1 dl grahamsmjöl
2 dl vetemjöl
1,5 tsk bakpulver
½ tsk salt
50 g riven prästost 31%, smakstyrka 10
1 ägg
1,5 dl filmjölk
2,5 msk olivolja

Rucolacreme:
4 dl hackad rucola
1 msk olivolja
1 nypa flingsalt
1 dl kesella 10%
50 g riven prästost 31%, smakstyrka 10

  1. Sätt ugnen på 175 grader. Blanda mjöl, bakpulver, salt och osti en stor bunke.
  2. Vispa lätt ihop ägg, fil och olja och vänd ner det i mjölblandningen. Rör ihop till en jämn smet och fördela i muffinsformar. Grädda  muffinsen i ca 8 minuter.
  3. Rucolacreme: Mortla eller mixa rucolan slät med olja och salt. Vänd ner rucolan i kesellan och sist osten. Smaka av med salt och peppar.
  4. Skär laxen i 20 bitar. Fördela laxen och rucolakrämen på muffinsen.


Tycker det låter super gott!!!! Mamma, vad tror du?

Kommentarer
Postat av: Bror Fredrik

Vet du en sak syster ??



Jag har aldrig.... ALDRIG ätit något du bakat ELLER lagat till ...... Så alla dessa recept bygger förväntingar på vad som komma skall ;)

2009-03-18 @ 12:43:48
URL: http://www.saljassistans.se
Postat av: Anna

jag ska visa dig, du ska få smaka!!! =)

2009-03-18 @ 13:11:42
URL: http://annaooo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0