Vårkänslor!

Åh nu är våren här i Götet. Helt underbart! Var ute och gick i skogen med vovven och det var så skönt. Fåglarna kvittrade, himlen var blå, solen sken och trottoarerna torra. Lovely!
Och i skogen hittade jag de värsta "djur" jag vet. Mina värsta fiender, min stora skräck.


USCH & FY!!!!
Men jag får se det som ett vårtecken... (Även om tussilago är ett trevligare tecken)

Bakade jätte goda bagels här om dagen. Det ska jag göra igen! Ska få mammas köksmaskin och då blir det massa baka av. Då ska jag börja göra mitt eget bröd. Mmmm!!



I förrgår märkte Jocke att Milla dreglade ovanligt mycket. Slemmigt dreggel. Och det var så mycket så jag googlade om vad det kunde vara och fick fram att det kan vara halsen. Ringde veterinären och fick en tid idag. De fick söva Milla och kolla ordentligt och jo visst var det halsen. Halsfluss. Typiskt!! Ytterligare tusenlappar att lägga på veterinären. Men snart ska väl Milla bli bra. Fick antibiotika som hon ska äta i 10 dagar sen ska hon vara frisk. Stackars Milla är rätt groggy.

Nu ska jag diska. Sen plocka undan lite för i morrn kommer snickarn och installerar våran vindslucka!!! Ska bli såå härligt när det är klart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0