2110 gör mig stolt

Julen 1996 fick jag min första mobil. Jag skulle fylla 14 år några månader senare och fasen vad mallig jag var! Den hade trä-front och hela 7 (!) ringsignaler. Lägg märke till antennen som man såklart var tvungen att dra ut lååååångt. Och sen att jag behövde en mindre väska för att få med mig klumpen, det gjorde ingenting. (Den var på tok för stor för att få ner i fickan) Jag kunde ringa!! Inga andra kompisar hade mobiler än, men jag kunde ju ringa hem om jag hade tråkigt på bussen. Eller om jag blev sen.
Så här såg den ut. Min första stolthet. En Nokia 2110. (Oj jäklarns så häftigt det var sen när Nokia släppte sin 5110 med snake)

Kommentarer
Postat av: Mlee

skrattar i remember the old good times !

2009-11-14 @ 12:21:21
URL: http://mlee-mlee.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0