Linas matkasse

Igår kom en matkasse från Linas matkasse, med massa god mat och härliga recept. Älskar deras koncept! Det är ingredienser för 5 middagar, för ca 4 personer. Maten kommer varannan vecka. Så för mig och Jocke som bara är två så räcker ju maten i 2 veckor. (Så det är ju rätt billigt ändå.) Man får en prova-på-vecka för endast 499 kr. Sen kostar det 729 kr.


Det roliga med det hela är att det är recept som jag annars skulle komma på tanken att testa. Igår åt vi köttfärssås med kycklingfärs och bacon, till det hade vi bulgur och en "vänskaps-sallad". (Pizzasallad med purjo, paprika och morötter.)

Ikväll blir det fisk med fetaost och ....något annat gott. Minns inte.



Nu till något helt annat....  Igår blev Jocke förkyld. Och ni kan ju tänka er hur det blev? Oj oj oj... Han gick och la sig klockan 20. Med höööög feber (Läs 36°c) Han är lika "sjuk" idag. Stackars älskling. Jag får pyssla om honom när han kommer hem. ;)
Jag är också lite förkyld idag. Men slipper den höööööga febern (jag har nog 37,5°c). Tur att jag orkar hålla i trådarna här hemma. hehe

Om en timme får jag hämta min älskade son hos dagmamman. Det gick lika bra idag att lämna honom. Han ska bara vara där till 12 idag, eftersom han varit lite snorig senaste dagarna. Så får han sova ordentligt hemma istället.

Och apropå sova så har han sovit så sjukt djupt inatt. Och legat och kramat sin pappa. Sååå sött! =) När han sover så djupt så far han inte runt och då får jag sova mycket bättre också. (Även om jag sover bra nästan varje natt.)

Så... det var nog allt för denna gången!



Kommentarer
Postat av: ida jerrevik

Men vad smart med matkassen!! Skitbra.



Hoppas ni kryar på er!! Jag är på bättringsvägen, "bara" förkyld nu - inge feber!



Tapeterna köpte vi på COOP-bygg! :) Jag älskar dom. Vi har samma fast i vitt/guld/silver i sovrummet.

2009-11-18 @ 20:27:30
URL: http://idaj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0