Länge sen sist...

Det här med att blogga har inte varit min starka sida på sista tiden. Jag gör ett litet försök nu. Filip växer så det knakar och om en månad fyller han ett år. ETT! Det är inte klokt vad tiden går fort.

Och nu när som helst ska både barndomskompisen Chrillson och min käre vän Ditte få barn. (Inte med varandra) Chrills ska få en liten Thindra som borde kommit för flera dagar sedan. :) Om några månader ska både Telle och Anna.L få varsin bäbis också.

Igår gjorde vi om utanför våran ytterdörr. Vi tog bort den lilla gräsplätten och rabatten och la grus istället. Blev himla bra. Och nu slipper vi släpa gräsklipparen för att klippa en kvadratmeter. Men idag är vi rätt möra och trötta.

Filip sover middag ännu, ska väcka honom snart. Han har fått sin tredje tand och en fjärde är på gång. Det är lite gnälligt och väldans mycket dregel. Min älsklings prins.

För er som vet hur det har sett ut utanför våran dörr kan se bakom brevlådan att allt ogräs är borta och nu ligger det grus istället. Grannens hemska klängväxt är även den ett minne blott!

Snart dags att laga mat och sen ta en sväng med Milla. Det är kanon väder idag. Inte ett moln på himlen. Hösten är verkligen på väg med stormsteg. Konstigt nog känns det inte vemodigt alls. Känns mest mysigt. Snart kan vi börja tända ljus och ha våra mysiga fikastunder när det är mörkt och mysigt.

Längtar även väldigt mycket till Uppsala.
I helgen har både min söta farmor och min tokiga faster fyllt år. Farmor fyllde 88 år, vilket man inte kan tro när man träffar henne! Och min faster fyllde 50, vilket man inte kan tro heller. Hon ser minst 10 år yngre ut. Riktigt fräsch är hon!
Snart fyller storebror 40 också. Då får han räknas som vuxen. (Mamma kallar alltid mina brorsor för ungdomarna, trots att dom är mellan 52-40 år)

Nog om detta... Nu ska jag väcka Filip!

ha det!

Kommentarer
Postat av: antevante

Stora killen!! :D

2009-09-13 @ 19:34:07
Postat av: Mickan

haha vilken bra bild!! :D



Ja men herregud alltså... vad är det för fel på människan alltså! man blir ju nästan mörkrädd för fan...

2009-09-13 @ 19:57:19
URL: http://schnajjgol.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0